Szarvas Valentin pályakezdő divattervező, ám neve máris egybeforrt a kortárs hazai trendekkel. A Nyitott Stúdiók programsorozatban a designer saját márkájával, a VALENTIN SZARVAS-sal, valamint a Terike from Budapest-tel ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

Szarvas Valentin már 14 évesen tudta, hogy egyszer a saját útját akarja járni, így hát senki nem lepődött meg azon, amikor 2020-ban, nem sokkal a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem textiltervező BA képzésének elvégzése után saját márkája elindításába fogott. A sikerhez vezető úton nemcsak a designer kitartása, hanem többek között a 91.STUDIO egyetemi felkészítője, valamint Sármán Nóra esküvőiruha-tervező is szerepet játszott, akihez Valentin még a gimnáziumi évei alatt járt gyakorlatra.

A fiatal ruhamárkát Valentin vállalkozói támogatás nélkül építette fel, ráadásul nemrég más projektekbe is belefogott önerőből: a hazai médiában üde foltnak számító Terike from Budapest független magazint és platformot is neki, valamint társainak, Istvánffy Emmának és Tamás Cintiának köszönhetjük, emellett alkalmazott tervezőként is találkozhatunk a nevével a NINI-ben, valamint a 91.Studio oktatói között.

A sikerrel teljesített kihívások ellenére Valentin a márkája őszinteségére a legbüszkébb. Úgy véli, hogy mind termékeivel, mind online felületein fontos beszélnie az egyéni nehézségekről és kudarcokról is, ezáltal pedig ledönteni a szakmával kapcsolatos előítéleteket. Bár többnyire egyedül dolgozik, ruhadarabjai és kiegészítői megalkotásában időnként Emma és Ujvári Zsuzsa is a segítségére siet. A karakteres, emlékezetes VALENTIN SZARVAS-darabok épp annyira keresik a helyüket a divatszakmában, mint amennyire lázadnak is ellene. A kollekciók ráadásul politikai és társadalmi kérdésekre is keresik a választ, és a fókuszba helyezett témákat ütköztetik korunk öltözködési trendjeivel, művészetével.

Valentin a bonyolultabb elemekből álló termékeit minden alkalommal a vásárló méretére szabja. Ez a munkafolyamat akár 15 napot is igénybe vehet, a végeredmény viszont minden kétséget kizáróan egy egyedi és személyre szabott ruhadarab. Mindazonáltal természetesen készleten lévő termékeket is rendelhetünk a designertől, így például a webshopjában is megtalálható pólókat és kendőket. Ezek után talán nem meglepő, hogy a brand vásárlóközönsége is vegyes: az olcsóbb árfekvésű ruhákkal például a fiatal kamaszokat, míg a saját méretre, precíz mintaillesztéssel készült darabok akár a 60 év körüli korosztályt is elérik.

A VALENTIN SZARVAS kínálatában jelenleg a pólók és kendők kapják a legnagyobb hangsúlyt, ám kabátok, blézerek, pulóverek, hosszú és rövid nadrágok és ingek közül is válogathatunk, nemrég pedig kötött ruhadarabokkal is bővült a termékpaletta, és a jövőben további meglepetések is várhatók. A brand egyébiránt nemrég a The Garden Studio szelekciójában is helyet kaphatott, így Valentin kreációi olyan tervezők ruháival szerepelhetnek a magazinok divatanyagában, akiknek munkáit már több mint 10 éve követi a tervező.

Valentin a Budapest Design Week során csapatával együtt a Terike from Budapest felületén jelentkezik hiánypótló cikksorozattal, amelyben fiatal tervezőkkel készítenek interjúkat divat tematikában.