A pehelykönnyű szerkezettel ellátott ADAMLAMP lámpák valóságos felhőkként lebegnek az enteriőrben, pedig sziklaszilárd tervezői szaktudás áll mögöttük Juhász Ádámnak, a brand alapítójának és designerének köszönhetően.

Juhász Ádám már diplomamunkájában is egyedi világítótestekre helyezte a hangsúlyt, így hát szinte nem is volt kérdés számára, hogy a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem elvégzése után lámpák tervezésével szeretne foglalkozni. Az oklevél megszerzése után nem sokkal, 2013-ban megalapította saját brandjét, az ADAMLAMP-et, amelynek azóta is egy személyben ő a vezetője, tervezője, gyártója és értékesítője.

A Juhász-féle világítótestek meghatározóan geometrikus tárgyak, amelyeket Ádám számítógépes programokkal tervez meg, majd aprólékos, kézi munkával készít el. A szoftveres alapoknak hála mértanilag és szerkezetileg is pontos termékek látnak napvilágot, az egyediséget pedig a tervező személyes jelenléte, valamint az alkotás iránti szeretete biztosítja.

A márka világítótestei egyszerre funkcionálisak és dekoratívak, hiszen – Ádám elmondása szerint – egy tárgynak olyan megjelenéssel kell rendelkeznie, amely mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A fejlesztés során azt is szem előtt tartja, hogy lámpái kölcsönhatásban legyenek a fénnyel, de akkor is meghatározó szerepet töltsenek be a térben, amikor nem használják őket.

A sík alkatrészek precíz összekapcsolásából megszülető világítótestek olykor amorf, olykor szabályos formát vesznek fel, az alapanyagok között pedig az opál műanyagot, a bambuszt, a rozsdamentes acélt és fémes hatású, lakkozott felületeket is megtalálunk. Bár a termékkínálatot javarészt függőlámpák teszik ki, álló- és asztali lámpákra is bukkanhatunk a portfólióban. Az állandó választék mellett ugyanakkor egyedi megrendelést is leadhatunk a tervezőnek, aki magánszemélyeket, cégeket és intézményeket is megörvendeztetett már egyedülálló világítótestekkel.

Az ADAMLAMP kreációit többek között családi otthonokban, rendelőkben, könyvesboltokban, szállodákban és éttermekben találjuk meg, és külföldön (pl. a montréali Marriott Hotelben) is képviselik a hazai designt. A folytatáshoz mégis az elégedett vásárlói visszajelzések adják Ádám számára az erőt, amiből szerencsére nincs kevés.

Az ADAMLAMP stratégiája különutasnak számít a hazai piacon, hiszen a forgalmazott lámpákat közvetlenül a márka honlapján keresztül lehet beszerezni, így a folyamatban nem vesznek részt viszonteladók. Ehhez nemcsak azért ragaszkodik a tervező, hogy sokkal személyesebb élményt nyújtson a vásárlónak, hanem azért is, mert manufaktúra jellegű márkáról van szó, amit kizárólag ő képvisel.

Jelenleg több új termék fejlesztése is zajlik, amelyek közül néhányat már több éve szerezte megvalósítani. A legfőbb cél a folyamatos megújulás, amelyet a tervező a magán jellegű megrendelések mellett igyekszik megvalósítani – remélhetőleg jut is erre elég ideje a közeljövőben.

Gallery