Az utóbbi évtizedben jelentősen megváltoztak kapcsolattartási és vásárlási szokásaink, előtérbe kerültek a helyi árucikkek, felértékelődött a társadalmi kapcsolatok, az összetartozás szerepe, átalakultak az otthonaink, a szórakozási formáink, közlekedési szokásaink és munkahelyeink, nőtt a szociális érzékenységünk, és mindennél fontosabbá vált vállalati és egyéni szinten is a fenntarthatóság alapelve. E folyamatok mind hosszú ideje jelen vannak az életünkben – a Covid-járvány ’mindössze’ felgyorsította térnyerésüket.

A kialakulófélben lévő ’szép új világ’ egyik legizgalmasabb témája a mobilitásé: rugalmasabbá válnak felhasználói szokásaink, egyre többen használunk egyre többféle eszközt a közlekedésre, attól függően, hogy éppen melyik a leghatékonyabb vagy akár higiénikusabb. Folyamatosan fejlesztenek a gyártók is, rohamléptekkel nő az elektromos autók piaca, a közösségi közlekedés új és új változatai bukkannak fel, mindez pedig rendkívül inspirálóan hat a designiparra.

Melyek e szektor legújabb kihívásai? Hogyan reagál ezekre egy egyetemi kutatóközpont, hogyan látja jelentőségüket egy üzletvezetési tanácsadó, és hogyan készül fel a jövőre az ország egyik legnagyobb vállalata? Előadásainkon és kerekasztal-beszélgetéseinken ezekre a kérdésekre is megkísérelünk válaszokat adni.

Gallery