Október 7-én került átadásra a Design Management Díj, melynek idei nyertese a Radnóti Miklós Színház lett.

A 2016-ban egy teljesen új arculati változáson vagy teljesen új arculatot kapott, vagy arculati megújításon esett át Budapest legkisebb kőszínháza., valódi különlegességként tűnik ki a hazai színi társulatok tömegéből. Az imázsépítés azon ágát képviselik, ahol a kortárs igények találkoznak a hagyományőrzés szellemével, mindezeket pedig egy ízléses, minimalista design-ba csomagolják be.

A megújult vezetés 5 évvel ezelőtt indult neki a teljeskörű arculatváltásnak, ahol kiemelt szerepet kapott az online és offline megjelenés is. A stílusos, értékeket képviselő honlap, és logó meleg érzést nyújtó egyensúlyban mozog együtt a társulat szórólapjaival, plakátjaival, sőt a magyar színházak körében egyedülálló magazinjával is.

Nem elégednek meg annyival, hogy személyes jelenlétükkel, és színészeikkel nyújtsanak széleskörűszórakoztatást közönségüknek. Minden apró részletre odafigyelnek, a betűtípustól a szórólapok formátumáig mindenhol ügyelnek a precíz, egybehangolt élmény átadására.

Magazinjuk fizikai formátum mellett online is elérhetővé tették az első három évben, ami nem kis sikernek örvendett, 2018-ban pedig elnyerték a Kreatív Mediadesign ezüst fokozatát. A pandémia őket is megújulásra sarkallta, így nemrég interaktív magazin-felülettel lepték meg a közönséget, ami a 2020/21-es évadban kizárólag online jelent meg.

Finomra hangolt megvalósítás az üzenetátadás és ötletesség között. „Számunkra a design a lehetőség” - vallja a társulat. Mindez megjelent többek közt a deszkafestményekből készített kiállításukon is. Az esemény apropóját a színház színpadának rekonstruálása adta, ahol, valaha a Radnóti színpadán megfordult művészek festéket ragadtak, és kedvükre dekorálták ki a szétszedett léceket.

Az intézmény munkái között nézelődve könnyen olyan érzésünk lehet, hogy sokkal inkább egy alkotói műhely oldalait böngésszük, semmint egy neves magyar színházét. A művészeti értéket számos különböző formában átadó színház, valódi ösztönzésként lép fel a hazai művészvilágban.

A zsűri meggyőződése, hogy az arculatváltás célja nemcsak a külvilág felé kommunikált kép javítása volt, hanem - az azóta is folyamatosan zajló innovációk - mára már részét képezik az egész intézmény kommunikációs felületének, és hatékonyan olvadnak össze a társulat különböző aktív fellépéseivel.

Háttérinformációk

A 2016 óta vezetőként fellépő Kováts Adél, eltökélten irányítja a Radnóti Színházat. A társulat hisz abban, egy jól megragadott logó, szöveg, vizuális megvalósítás képes kész üzeneteket átadni fizikai jelenlét hiányában is. Így alkalmazzák a Radnóti „R” betűjét is, amit védjegyként használnak a borítókon, jelvényeken, szórólapokon és az online térben. A logóanimáció a kisfilmjeikre is felkerül.

Vadonatúj keresőmotorral ellátott, innovatív honlapjuk 2017. január elsején indult el, ami nemcsak megjelenésében, de funkciójában és kezelhetőségben is megújulást mutatott.

Tóth Andrej, grafikus, tervezőművész, a Magyar Plakáttársaság tagja 2017 óta büszke tagja a színház csoportjának. Magával ragadó képi megvalósításaival, egyedi képi világot ad a színház plakátjainak, összhangban a színház egészévell. Egy-egy előadás vizuális világa az utcafronti falon, az online felületen (aláírásbanner), de kitűzőkön is visszaköszön.

A Radnóti Magazin közvetíti a színház szellemiségét, amit minden évben egy újabb művész színesít munkáival (Radóczy Bálint, Dobos Tamás, Máthé Balázs, Bácsi Róbert László).

A Design Management Díjról

A Design Management Díj több mint egy évtizedes fennállása alatt széles körben elismertté vált a designmenedzsment fogalma. Láthatóvá és érthetővé tette annak mibenlétét, rámutatott fontosságára, a jó gyakorlatok és követendő példák bemutatásával pedig kézzelfogható, könnyedén adaptálható útmutatóval is szolgált. A ma már az üzleti életben is egyre ismertebb díj nyerteseinek pályamunkái eredményes eszközök sorát vonultatják fel az adott márkát esszenciálisan megmutató arculattól az ügyfélkezelés minőségén, a termékfejlesztés progresszív módjain át egészen az újfajta vállalatvezetési stratégiákig. Az elért eredmények igazolják, hogy a design alkalmazása tevékenységi területtől függetlenül a gazdasági élet egésze számára előnyt jelent. Tágabb értelemben támogatja a célok meghatározását, a közép- és hosszú távú stratégiák felépítését, a vállalati struktúra, a munkafolyamatok, sőt a humán erőforrás megszervezését is. A designfókuszú működés ahhoz is hozzájárul, hogy a vállalatvezetők könnyebben reagáljanak a váratlan helyzetekre, hatékonyabban alkalmazkodjanak a gyors változásokhoz, ez pedig olyan versenyelőnyhöz juttatja őket, ami egy változékony, bizonytalan és egyre komplexebbé váló piaci környezetben ma már létfontosságú.

A kezdeményezés hasznosságát a díjazottak sokszínűsége is megerősíti: az elmúlt évek során kis- és középvállalatok, kifejezetten designnal foglalkozó vállalkozások, kereskedelmi cégek és non profit kezdeményezések egyaránt elnyerték az elismerést. A díjat a Magyar Formatervezési Tanács alapította 2009-ben azzal a szándékkal, hogy a design integrált alkalmazását, annak legfigyelemreméltóbb eredményeit megismertesse a szakmai, a gazdasági élet szereplőivel és a nagyközönséggel. Az üzleti pályázat olyan vállalkozások, intézmények és szervezetek tevékenységét mutatja be, amelyek a designt példaértékűen építették be a vállalati működésükbe, alkalmazva azt minden szinten a mindennapokban, de a nagyobb ívű folyamatokban és stratégiai döntésekben is. A felhívást minden évben meghirdeti a testület, és a díjra bárki jelölhet, illetve nevezheti saját szervezetét, vállalkozását is.

A Magyar Formatervezési Díj és Design Management Díj idei díjazottjainak listája itt tekinthető meg.

Gallery