Október 7-én került átadásra a Design Management Díj, aminek idei különdíjasa a Györgytea Kft. lett.

Szabó Gyuri bácsi, a népgyógyászat neves képviselőjének saját vállakozása a Györgytea nyerte az idei Design Management Díj különdíját. A gyógynövények iránti szeretetét lányára, Lopes-Szabó Zsuzsa, fitoterapeutára is átruházta, így együtt segítik kiegészítő gyógymódokkal és átfogó alternatív gyógyászati ismeretekkel a tanulni vágyókat. A kíváncsi érdeklődők a gyógyteakészítés általános szabályaitól egészen a kész termékek megvásárlásáig eljuthatnak a cég hivatalos weboldalán. “A természetben otthon vagyok” - mondja Gyuri bácsi, aki mindezt színes termékpalettájával is igazolja. Egészségvédő programokat, babaváró csomagot, gyógynövénykúrákat, egyedi-és élvezeti teákat -klórmentes papírfilterrel, és kreatív kézműves termékeket kínálnak. Szemmel látható, milyen kifinomult precizitással kívánják edukálni és segíteni az arra vágyókat. Az apa-lánya páros az elmúlt hét évben öt hiánypótló könyvet is kiadott, amikben többek között megtanítják milyen gyógynövények vesznek körül minket országunkban, hogyan kell gyűjteni őket, szárítani, tárolni, majd gyógyteának elkészíteni, és végül azt is, melyiket mire lehet használni. Kiadványaikat a Magyar Tudományos Akadémia is elismerte, valamint forrásmunkaként ajánlja a téma kutatói számára.

Négy évvel ezelőtt nagy fába vágták a fejszéjüket, mikor elkészítették önálló Google térkép variációjukat, amin keresztül bárki ellátogathat gyógynövényboltjaikba online. A budapesti és miskolci mintabolt, illetve a bükkszentkereszti gyógynövényház üzleteinek egyedi hangulata kétségkívül megérinti a virtuális vásárlót is.

A gondosan kiépített designszemlélet az egész arculaton megmutatkozik. Az egységesen visszafogott, elegáns megjelenés az üzletek polcaitól egészen a termékek csomagolásáig tart. Megközelítésükben egyszerre találkozik a több százéves hagyományokra való támaszkodás és a modern, kifinomult vizuális kialakítás párosa. Jelenleg, ők rendelkeznek az ország egyetlen gyógynövényeket bemutató kertjével, amely egyedülálló a maga nemében. Igényes, hársfalevél alakú kialakítása sikkes eleganciát kölcsönöz, emiatt pedig könnyen egy nyugati hercegi udvar kiskertjében érezheti magát a látogató.

A precizitás és könnyedség a két legfontosabb szempont vállalkozásuk bármelyik szegmensében. Honlapjuk az évek előrehaladtával folyamatos innovációnak ad teret, de mérvadó számukra a korrekt információátadás és elérhetőség is. A digitális térben való aktív jelenlétet erősíti mobilapplikációjuk is, amelyet számtalan hasznos funkcióval láttak el.

A cég ügyvezetője, Lopes-Szabó Zsuzsanna 2020-ban elnyerte az Év Legsikeresebb Női Vállalkozója címet, a márka ikonikus személyisége, Szabó György pedig számos kitüntetéssel rendelkezik. A díjak közül kiemelkedő a Természetgyógyászatért-díj, gyógyászatuk képviselőjeként megszerzett Magyar Örökség Díj, valamint a Príma Díj közönségdíja.

Háttérinformációk

Tudását gyermekkorában a nagymamájától kapott ismeretek alapozták meg, megható, családi legendáját előszeretettel említi meg előadásai során. Gyuri bácsi minden szakmai tudását szeretett nagymamájától, a korabeli falusi javasasszonytól tanulta - ezt fejti ki a “Javasasszony unokája” című könyve, ami elérhető a Györgytea webáruház felületén. Az általa kapott számtalan népi bölcsesség, ősi fortélyok felhalmozódtak benne, és úgy döntött nem hagyhatja veszni ezt a manapság kihalóban lévő tudományágat. Gyuri bácsi gyermekkora óta gyűjtője és rajongója a gyógyfüveknek, az irántuk kialakított szeretetét pedig lányára is átruházta, így együtt indították el saját vállalkozásukat. A bükki füvesember (ahogy sokan nevezik), több évtizede azon munkálkodik, hogy legjobb tudásával segítse azokat az érdeklődőket, akik nyitottak a kiegészítő gyógymódokra. Hosszú évek óta népnevelőként tartják számon, felvilágosító tevékenységét számos kitüntetéssel ismerték el fontos fórumokon.

Az emberek tanítása és segítése iránt érzett önzetlenség, mára egy igen komoly alternatív gyógyszeralapanyag-gyártó, csomagküldő internetes kis-és nagykereskedelemmé nőtte ki magát.

A Design Management Díjról

A Design Management Díj több mint egy évtizedes fennállása alatt széles körben elismertté vált a designmenedzsment fogalma. Láthatóvá és érthetővé tette annak mibenlétét, rámutatott fontosságára, a jó gyakorlatok és követendő példák bemutatásával pedig kézzelfogható, könnyedén adaptálható útmutatóval is szolgált. A ma már az üzleti életben is egyre ismertebb díj nyerteseinek pályamunkái eredményes eszközök sorát vonultatják fel az adott márkát esszenciálisan megmutató arculattól az ügyfélkezelés minőségén, a termékfejlesztés progresszív módjain át egészen az újfajta vállalatvezetési stratégiákig. Az elért eredmények igazolják, hogy a design alkalmazása tevékenységi területtől függetlenül a gazdasági élet egésze számára előnyt jelent. Tágabb értelemben támogatja a célok meghatározását, a közép- és hosszú távú stratégiák felépítését, a vállalati struktúra, a munkafolyamatok, sőt a humán erőforrás megszervezését is. A designfókuszú működés ahhoz is hozzájárul, hogy a vállalatvezetők könnyebben reagáljanak a váratlan helyzetekre, hatékonyabban alkalmazkodjanak a gyors változásokhoz, ez pedig olyan versenyelőnyhöz juttatja őket, ami egy változékony, bizonytalan és egyre komplexebbé váló piaci környezetben ma már létfontosságú.

A kezdeményezés hasznosságát a díjazottak sokszínűsége is megerősíti: az elmúlt évek során kis- és középvállalatok, kifejezetten designnal foglalkozó vállalkozások, kereskedelmi cégek és non profit kezdeményezések egyaránt elnyerték az elismerést. A díjat a Magyar Formatervezési Tanács alapította 2009-ben azzal a szándékkal, hogy a design integrált alkalmazását, annak legfigyelemreméltóbb eredményeit megismertesse a szakmai és a gazdasági élet szereplőivel és a nagyközönséggel. Az üzleti pályázat olyan vállalkozások, intézmények és szervezetek tevékenységét mutatja be, amelyek a designt példaértékűen építették be a vállalati működésbe, alkalmazva azt minden szinten a mindennapokban, de a nagyobb ívű folyamatokban és stratégiai döntésekben is. A felhívást minden évben meghirdeti a testület, és a díjra bárki jelölhet, illetve nevezheti saját szervezetét, vállalkozását is.

A Magyar Formatervezési Díj és Design Management Díj idei díjazottjainak listája itt tekinthető meg.

Gallery